fredag 10. april 2009

Grattis kompis

Etter en dag med mye sol og litt vind, så måtte det bare bli en vellykket fisketur, men ikke for meg .....

Jeg møtte Ronny ved brua på Ulvøy siden, han stod nærmest å småtrippa ved siden av bilen av iver, en kunne nesten se fiske gløden i øynene hans.

Etter å ha parkert bilene og trasket ned til badestranden på Sørstranda, ha gjort klar fiskestengene og tatt en velfjortjent kopp kaffe gikk vi nøysomt til verk med 40 grams stingsild i det skitne vannet. Bølger slo inn over fjellet vi stod på og enda var det ikke høvann. Ronny langet ut et kast nesten midtfjors, og hvilket kast .... jaggy fikk han napp, ikke bunn napp med den verdenskjente tangfisken men en sjøørret som veide i underkant av 400 gram, fan fan fan nå vil jeg også ha fisk....

Etter gjenntatte kast til høyre og venstre gikk det slik det måtte gå, det nappa i kroken og selv om jeg tidligere har fått opp fisk var jeg nok litt for hard i tilslaget ..... jada den glapp .... ikke før jeg hadde sagt noen nordnorske gloser så smalt det igjen, men ikke i en fiskekjeft men i moder jord. Der satt den godt, meget godt, og den sitter der enda.

Ronny derimot, det smalt i sluket hans og, men det var ikke moderjord gitt, men en sjøørret som kjempa i mot, den logra i vannskorpa og ville ikke inn å hilse på sin overmann denne ettermiddagen men slaget var tapt. En sølvblank sjøøret på 800 gram ligger nå i frysern og venter på å bli spist.

Det ble ikke flere fisk denne ettermiddagen. Begge 2 var enige om at det var veldig fin tur som så absolutt burde gjentas. Takk for en hyggelig fisketur kompis.

Imorgen skal jeg kjøpe nye sluker da det begynner å bli tomt.

Året's 2 første sjøørreter som Ronny fikk



Ikke rart vi brukte 20 grams stingsild når sjøørreten er kanibal



Skitt fiske......

Ingen kommentarer: