søndag 30. november 2008

En smak av Skottlands whiskyregioner

Om jeg ikke har skrevet det før så skriver jeg det nå. Jeg bedriver ikke noe lukt, smak og farge spekter på de ulike whiskyene jeg har smakt på/drukket, jeg spytter ikke ut whisky, og ja jeg kan gjerne drikke meg full på whisky. Jeg har satt karakter utifra hva jeg syns om de enkelte whiskyene.

Etter å ha snakket med flere personer, hvorpå flere har hintet frempå at de ønsker å skrive kommentarer på de ulike karakterene jeg har gitt de ulike whiskyene, eller at de selv kunne ha hatt muligheten til legge inn sine whiskyer med sine karakterer.

I så fall så får dere muligheten nå. Jeg kommer til å legge inn whisky barometeret mitt på et eget innlegg som vil være under kontinuerlig oppdatering.

Min liste overført fra Whiskybarometeret 30.11.2008

Ardbeg 10 years old (8,5)
Ardbeg Uigeadail (8)
Balvenie 21 years old Port Wood (8)
Balvenie Single barrel 15 years old (8)
Blair Athol (5)
Bowmore single malt 12 years old (6)
Bruichladdich 12 years old (6)
Caol Ila 18 years old (6)
Dalwhinnie Highland single malt 15 years old (7)
Glengoyne 16 years old (8)
Glengoyne 21 years old (8,8)
Glengoyne Single cask limited (8)
Lagavulin 16 years old (7)
Laphroaig 10 years old (8)
Laphroaig 15 years old (7,4)
Oban 14 years old (7)
Talisker 10 years old (?)
Talisker 18 years old (?)
Talisker Destillers Edition (?)
Yamayaki (2,5)

Ingen kommentarer: